Dagje op pad

18 maart 2019 - North Kuta, Indonesië

Goeie morgen, om 9:40 uur ging na een heerlijk nachtje slapen de wekker en ben ik gauw naar boven gelopen waar mama Bali de bananenpannenkoekjes klaar had staan 🥞. Met alle huisgenootjes aten we heerlijk de pannenkoekjes op en dronken we hot tea. Daarna had ik afgesproken met Julie, het meisje wat ik vorige week ontmoette in Uluwatu. Ik was sowieso al van plan naar de watervallen te gaan, maar zij wilde wel met mij mee.

13:00 uur bij de Teganung waterval aangekomen na een ritje van 52 minuten. Langs prachtig rijstvelden en af en toe door een lokaal buurtje om een groot stuk weg te vermijden . Julie kwam iets later aan dan ik. We parkeerde en liepen naar de ‘ingang’ van het park. Je moest 20.000 roepia entree betalen, dus dat deden we. De waterval was onwijs mooi! We maakte wat akward foto’s die toch stiekem eigenlijk wel leuk zijn en liepen nog richting de waterval zelf over een iets wat wankelig bamboo bruggetje. Tuurlijk waren we niet de enige en vond ik het zelfs wel grappig om andermans fotoshoot (want daar leek het op den duur wel heel erg op) te bekijken. Na 40 minuten in het waterval park, maakt ik nog een fototje voor mama van een bordje met daarom  ‘I love you mom’ en liepen we daarna weer terug naar de scooters.

Jungle Fish (een resort/island stay) stond als volgende op de planning. 30 minuten rijden, dus deed ik (zoals ik dat altijd hier doe) mijn oortjes met navigatie in en scooterden we richting Ubud. De weg ernaartoe was ook weer zo mooi! Onderweg kwam Julie (die eerst voor mij reed) ineens achter mij, grappig! In de verte zagen we wat donkere wolken, oei ☁️🌧 Uiteindelijk ging het pas 3 minuten voordat we er waren een beetje regenen. We parkeerde de scooters aan het begin van het park (nadat we een grindweggetje hebben doorstaan) en liepen met een paraplu naar het chille restaurant. Je keek uit over een prachtig stukje groen, rijstvelden en palmbomen 🌷🌴. We aten wat, Julie springrolls met daarbij kip kebab en ik nam mushroon tagiatelle. Mega lekker! Ondertussen regende het nog steeds, I love het regenseizoen dus niet...

Na het (best wel prijzige) eten betaalde we en liepen we naar het zwembadgedeelte beneden. Dat zag er ook zo mooi uit, bedjes om lekker op te liggen, uitkijkpunten om te genieten van de omgeving en het leukste van alles was het zwembad dat aan de rand van het rijstveld lag. We ontmoette hier 2 andere Nederlandse meiden. Tessa (23 jaar) en mijn naamgenootje Zoë (25 jaar), heel toevallig. Ze zijn aan het rondreizen in Azië en nu voor 3,5 week op Bali. We kletsten vrijwel de hele rest van de middag over van alles en nog wat, super gezellig! Oh ja en we maakten foto’s in het zwembad.

Om 18:00 uur vonden we het tijd voor suhi en vroeg ik of de meiden het leuk vonden om (mee) naar Toro sushi te gaan in Ubud? Daar had ik laatst toen ik een weekendje in Ubud was al geweest. Daar waren we wel voor in. We kleedde ons om en stapten op de scooters om een kwartiertje later in Ubud centrum aan te komen. Grappig, ik herkende het weer!!

California roll, Ebi tempura roll en Edamama boontje was mijn bestelling en wauw wat was het lekker! De andere meiden bestelden ook wat dingetjes en we aten het gezellig op, kletsten weer de oren van elkaars hoofd af en gaven ook nog wat tips over Bali en andere landen. Toen we rond 20:30 uur om de rekening vroegen moesten we even wat puzzelen met wie wat moest betalen. Julie en ik 3 dubbel checkte de bedragen, maar uiteindelijk hebben we gewoon het wisselgeld verdeeld en ons er niet meer zo druk over gemaakt.

We liepen weer terug door het leuke straatje naar de hoofdweg waar onze scooters stonden. Omdat het een beetje regende trokken we voor de zekerheid een ponchio aan, ik moest namelijk nog 50 minuten naar huis rijden. De meiden bedankt voor de leuke middag en de nog heel veel plezier gewenst!! Toen reed ik via het tankstation naar huis, was nog best spannend in de regen en in het donker. Maar gelukkig reed ik zo’n 55 minuten later bij ons de garage van de Homestay binnen en kon ik lekker gaan douchen en slapen.

1. Oma:
    18 maart 2019
    Goed,mooi,enthousiast,❤️❤️❤️👵🏼
  2. Julian:
    18 maart 2019
    Weer een mooi verslag Zoe dat een goede impressie en inkijkje geeft van jou leven aldaar. Leuk hoor dat je andere globetrotters ontmoet en dat jullie levens even kruisen. Zo doe je nieuwe contacten en ervaaingen op. Kijk uit naar je volgende 'inkijkje'. 😚 Pa.
  3. Bettina van der Vaart:
    19 maart 2019
    Weer leuk om over je avonturen te lezen. Stoer hoor dat je dit allemaal onderneemt en leuke mensen ontmoet waar je ervaringen mee kan uitwisselen en inspiratie op kan doen.
    Veel plezier nog met de kindjes op de Growing Tree school en de uitstapjes de komende weken. Geniet er maar van! Gr. Bettina