Next week, maandag 04-03

4 maart 2019 - North Kuta, Indonesië

Hallo hallo, dit zeggen ze trouwens ook hier op Bali als je iemand groet. Vandaag was weer een vroege dag, om 7:00 uur ging de wekker, ontbijten en wat dingetjes uitleggen aan Cosmo (een vriendin van Willeke, mijn huisgenootje) die 1 dagje mee wilde naar mijn stage. Om 8:00 uur vertrok ik naar Tabanan, Cosmo nam een Go jak. Ik begin de weg naar stage steeds beter te leren kennen, leuk en vooral fijn! Onderweg was het erg druk op de weg en kwam er op een gegeven moment zelfs een parade voorbij met allemaal traditioneel gekleden mensen die met offers en een soort monument achtige voorwerpen voorbij de lange rij met auto's en scooters liepen. Het hield voor mijn gevoel maar niet op. Ik appte Miss Ratna voor de zekerheid even om te melden dan ik iets later zou zijn, gelukkig maakte ze hier geen probleem van.

Vandaag mocht ik met een klasje meelopen die ik nog niet eerder heb gehad, PB B1 (4-5 jarige). De juffen hadden al rekening gehouden met mijn voorbereidingen voor de show die ik aan het organiseren ben. Ik haalde mijn laptop om de filmpjes van de 2 liedjes die ik met de kinderen wil oefenen te kunnen afspelen. Helaas was de internetverbinding erg slecht in het klaslokaaltje, dus zochten de juffen van het klasje of zij misschien heel toevallig de liedjes op hun laptop hadden staan en ja hoor, allebei de nummers met filmpjes konden alsnog geoefend worden, yes!

Cosmo filmde zowel het liedje/dansje 'Head, shoulders, knees and toes' als het liedje 'Lets go to the zoo'. Grappig om dit terug te zien. Vervolgens was het tijd om te knutselen met de kinderen, ze zijn namelijk een Ogoh Ogoh pop aan het maken. Ogoh Ogoh is het feest wat gehouden wordt voor Nypim (Silenceday). Ze verjagen dan de boze geesten met enge poppen en veel lawaai en muziek. De kinderen hielpen goed mee, leuk om te zien.

Later die ochtend liet ik Cosmo de rest van het schooltje even zien. Waar zitten alle andere klassen en hoe ziet de speelplaats eruit. Vervolgens mochten we verder naar de Primary Class om daar te helpen tijdens een toetsje Engels. Niet heel veel taken vandaag, maar ook nu weer hele leuke interactie met de kinderen gehad. Cosmo rookt en vroeg netjes aan mij of dat hier op het school terrein wel mocht. Ik wilde zelf niet in de problemen komen, dus adviseerde haar toch om even naar de poort boven aan het heuveltje te lopen. Om 12:30 uur waren we klaar en kletsten we nog wat met Miss Ratna op haar kantoortje. Ze had Ret velvet cake op haar bureau liggen, gekregen van een kindje. Ze hoefde het niet, dus aten Cosmo en ik er een paar hapjes van, heerlijk. Normaal krijg ik lunch op stage, dit keer kreeg niet alleen ik het ook Cosmo, super lief. Mi Goreng Ayam. Daarna tanken en naar huis toe.

Eline en ik hadden nog geen plannen, wij waren de enige die vrij waren. We vonden het uiteindelijk wel een leuk idee om even naar Kuta Beachwalk (shopping centre) te rijden. Kijken of ze nog wat leuke dingen hadden, misschien iets voor mij met lange mouwen voor op de scooter. Het was erg leuk, maar ook mega duur. Ik kocht uiteindelijk 1 dingetje, een groen lange mouwen blouseje bij de Mango. We aten aan de strandkant van het winkelcentrum een broodje en ik een portie Garlic Fries, echt om je vingers bij af te likken. Kan trouwens echt een foodverslag beginnen, haha. Eline wilde eigenlijk graag een Smoothiebowl, maar die hadden ze helaas niet meer. Nadat we het eten en drinken op hadden, vroegen we om de bon, dit was best een duur grapje. We betaalden en toen scooterden we weer terug naar Sari Bunga.

Terug thuis heb ik even op mijn kamer gezeten, beetje opgeruimd en gelezen. S avond ging ik met Gerda wat eten bij de Karaokebar (local tentje met allemaal verschillend Indonesisch eten). Ik nam Nasi Goreng. Terug scooteren via de supermarkt en toen slapen.