Ogoh Ogoh, de dag voor Silence day.

12 maart 2019 - North Kuta, Indonesië

Vandaag was ik lekker een dagje vrij, het is namelijk Ogoh Ogoh. Dit is een feest op de dag voor Silence day. Om 10:00 uur werd ik wakker en hielp ik Eline met haar verband om haar arm verwisselen. Yuul, Eline en ik hadden vandaag een dagje werken gepland bij After Taste. Dus stapten we met onze laptops en goeie moed op de scooters. Ik bestelde een Orange Juice en Toast met avocado en ei, smullen! Hier zaten we uiteindelijk tot 14:00 uur. De rest van de meiden met wie ik was keken nog de nieuwste aflevering Temptation Island, gewoon in het eettentje. Ik bestelde nog net voor de keuken dicht ging (ivm met Ogoh Ogoh) een quesadilla en een cola.

Thuis heb ik gedoucht en omgekleed, want om 16:00 uur waren we uitgenodigd om bij Kings Corner (een Nederlandse bar in Seminyak street) te komen zuipen en later te kijken naar de parade.  Dit liep iets anders, want we hebben pas om 21:00 uur een parade voorbij zien komen. Dit bleek uiteindelijk niet eens de echte parade te zijn geweest, haha. Een paar mensen van Hotel Kerta (een andere locatie van YPI) waren ook gekomen. Ook daar waren mensen trouwens van hun scooter gevallen, op Sunsetroad waar je echt heel hard rijdt. De 1 heeft net zoals Eline wat schaafwonden, maar een ander meisje heeft zelfs een paar gebroken ribben, echt niet normaal hoe die ongelukjes in een klein hoekje kunnen zitten. Bij mij gaat het tegenwoordig wel weer goed.

Bij de Kings Corner kochten we wat muntjes 'tokens' om daar weer drinken en eten mee te kunnen kopen. Eten, drinken, kletsen, lachen en een beetje klagen af en toe. Het duurde namelijk allemaal zo lang. Eerst kwam er een klein optochtje voorbij, "maar was dit het" zeiden wij met zijn allen in koor toen ze na 3 minuten alweer lang en breed verdwenen waren. "Hebben we hier nou zo lang voor moeten wachten?" Ruben vertelde ons dat het nog zou komen, even geduld. Toen om 21:00 uur de volgende (iets grotere) parade voorbij kwam, waren we blij. Daarna ben ik met Yuul, Eline, Willeke en Gerda Sunsetroad afgereden, in de hoop dat de Mc donalds nog open zou zijn. Helaas, helemaal donker. We reden vervolgens gewoon naar huis en kwamen we onderweg hier en daar nog een verdwaalde Ogoh Ogoh wagen tegen. Daarna ging ik slapen.