Ssssss...silenceday

12 maart 2019 - North Kuta, Indonesië

Oké het is zover, Silenceday 'Nypi' zoals het hier eigenlijk heet. Mama Bali had om 11:00 uur ontbijt klaarstaan, Pisang Goreng (gefrituurde banaan), rijst en om te drinken hadden we thee. Apart om wakker te worden, dan niet even je Instagram of Appjes te kunnen checken omdat het internet uit is. Maar ook gek om geen scooters op straat te horen. Na het ontbijt verbouwden we de woonkamer bij mijn kamer in de buurt tot bioscoop en keken we tot 15:00 uur 's middags films. Gezellig, maar ergens ook wel een beetje saai, hihi. Na de films waren we er een beetje klaar mee en gingen we over op de kaartspelletjes. Boeren bridgen, wat echt mijn nieuwe favoriete spel is.

Na 3 potjes kaarten, ging ik even slapen. Ik was om de 1 of andere reden heel moe! Ook heb ik nog een hand wasje gedaan, moest er toch een keer van komen. Om 17:00 uur gingen we weer eten bij papa en mama Bali boven. Dit keer rijst met gado gado, kroepoek, fried chicken en boontjes. Heel gezellig om dit zo eens mee te maken.

Na het eten gingen we weer kaart spelletjes spelen, later ook nog 30 seconds. Heel erg gelachen. Om 18:30 uur werd het donker en dat was ook echt donker. Vandaag mochten namelijk de lichten niet aan. Stiekem deden we het licht onder de verranda wel aan, die zou de politie toch vanaf de straat niet zien. Er werd ons verteld dat op Silenceday de politie gaat controleren of je lichten aan hebt en of je veel geluid maakt. En als je als je de straat op gaat, krijg je zelfs een boete. Op een gegeven moment vond papa Bali dat het toch niet meer kon dat licht, dus kwam hij ons dat even vertellen. Daar schrok ik best wel van, wist niet dat het zo streng was!!

We besloten om maar allemaal gewoon lekker (in het donker) naar onze kamers te gaan. Het erge vond ik wel dat het dus letterlijk de hele dag geregend heeft, alsof het zo had moeten zijn. Yuul vertelde dat als het wel helder zou zijn, we een hele mooie sterrenhemel zouden kunnen zien. Heel Bali is namelijk donker op Silenceday. Jammer, dat ging door de regen niet door. Wel hebben we nog met zijn allen even in het donker naar buiten gekeken, gaaf om eigenlijk helemaal niks te kunnen zien. Welterusten!

1. Lucie:
    12 maart 2019
    Ha Zoë, wat een verhalen heb je steeds. Maar dit vind ik wel echt apart, Silence day, zouden ze hier ook eens moeten doen, hier in deze hectische wereld. Ik merk dat je nog steeds geniet, gezellig om te lezen allemaal.
    Heel veel liefs van mij, Lucie😘🎶🍀
  2. Mark:
    17 maart 2019
    Weet je wat Silence Day is? De boze geesten komen dan naar Bali en wanneer zij geen licht zien en geen geluid horen gaan zij weer weg.