Op naar de Gili’s

25 maart 2019 - North Kuta, Indonesië

Tring tring, het is vroeg! Maar dit vind ik geen probleem, want we gaan naar de Gili’s. Ik ontbeet snel even een boterham met pindakaas en toen met al onze tassen en allemaal een goed humeur stapten we om 7:00 uur de taxi in die Eline geregeld had via de bootverhuur. Yuul en Ilse gingen nog niet mee, die hadden vandaag nog 1 dagje stage. Dus gingen wij met zijn 6en alvast heen.

Het was zo’n 1,5 uur rijden naar Padangbai waarvan de boot zou vertrekken. Onderweg een beetje slapen, af en toe gezellig met Rachel kletsen waarmee ik achterin het taxibusje zat. Oh ja er zaten nog 2 andere mensen ook in het busje. We reden dus 1,5 uur later de haven van Padangbai binnen en stopten voor het ‘Ostina 03’ kantoortje waar Eline de kaartjes op kon halen. We betaalden allemaal ons deel en liepen vervolgens na wat besluitloze minuten toch maar een klein restaurantje binnen om wat kleins te ontbijten. Toen moesten we gauw naar de kade gaan om op de boot te komen. Rachel, Sher en ik kochten er een saron bij een hele schattige verkoopster. Om 9:40 uur konden we onze boardingpasses laten zien en stapten we de boot op. Het feest kon beginnen, even een mini vakantie tussendoor. Eline, Willeke en ik liepen gelijk door naar bovenop het dak. Dat leek ons wel gaaf en dat was het ook, want je zat lekker met je haar in de wind en kon alles goed zien. Ook was er onwijs leuke disco/party muziek, dus de sfeer kon niet meer stuk.

Rond 11:15 uur vaarden we aan land bij Gili T en stapten we van de boot af en stukje in het water en toen op het hagel witte strand. Wat een chaos van mensen met koffers en backpacks, mensen die vroegen of je transport wilde en paarden met wagens erachter. Dat is namelijk zo op de Gili’s, je hebt er alleen vervoer per paard en wagen of per fiets. Eline zocht nog een kantoortje van de bootmaatschappij, maar toen ik op Google Maps zag dat ons verbl

1. Julian:
    27 maart 2019
    Zoe, je blog is helaas niet helemaal goed overgekomen. Eerste deel was zeker leuk om te lezen. Hoe is je projectdag op school gegaan? Gr.
  2. Bettina Van der Vaart:
    29 maart 2019
    Weer een leuk verslag vol avonturen van jullie mini-vakantie op de Gili's. Was idd iets weggevallen. Klinkt als een bijzonder stukje Indonesië met vervoer met paard en wagen of per fiets. Succes met de afsluitende fase van je stage en verblijf op Bali. Geniet ervan 🤗