Happy (Chinee) new year šŸŽ‰šŸŽ

5 februari 2019 - North Kuta, Indonesiƫ

Rise and shine, vandaag een nieuwe (vrije) dag, omdat het Chinees nieuw jaar is. Het schooltje was dicht. Ik had met Ilse en Sherell afgesproken om rond 8:45 uur te gaan ontbijten bij Nook. Ilse ging er al eerder zitten, ze wilde wat werken aan school en Sherell had zich verslapen. Ik ging dus alleen richting Ilse op de scooter met 1 oortje in voor de de Google Maps en bestelde toen ik daar aankwam met haar een heerlijk broodje avocado. Jeetje wat zag die er mooi uit šŸ„‘šŸ„‘. Eerder deze week had ik al geappt met een ander Nederlands meisje. Toevallig had mijn docent Nelleke via haar man deze student in contact gebracht met mij. Gezellig, we hadden om 11:00 uur afgesproken in Canggu. Daar verblijft Charlotte namelijk in een soort klein resortje. Ik parkeerde mijn scooter ergens langs de weg en stelde mijzelf voor. We liepen even richting het strand en gingen daarna even wat eten/drinken bij Bali Bowls. Vervolgens had ik wel zin om te shoppen šŸ›šŸ›’.Iets verderop in het straatje zaten allemaal leuke winkeltjes. Ik kocht in 1 van die winkeltjes 2 hele leuke dingetjes, zie fotoā€™s.

Om 12:30 uur appte Eline (huisgenootje) of er iemand in de buurt was. Ze wilde graag lunchen bij het tentje met de springrolls waar we van de week ook al waren. Ik wilde wel, was echt letterlijk 5 minuten ervandaan. We bestelde een broodje bbq kip met een limejuice šŸ‹. Gezellig was het wel! En of ik dan nog niet genoeg sociale momentjes had gehad vandaag, ben ik naar Old Menā€™s gereden waar Ilse, die ook vrij was, lekker in een beanbag (zitzak) zat aan het strand. Het was even zoeken, maar uiteindelijk vond ik haar. Daar hebben we best wel lang nog gezeten, heerlijk. En toen rond 16:00 uur terug naar Bunga Sari Home Stay om te zwemmen, douchen en te relaxen. De andere meiden kwamen thuis en ik at samen met Ilse de leftovers van de sushi op. Inmiddels regende het super hard, een tropische bui šŸŒ§ā˜”ļø. Eline en Yuul gingen naar een eettentje, ze waren niet heel lang weg. Ā We kletsten nog wat over onze stages en dan vooral over die van Eline waar ze echt geen goed gevoel over heeft. Ik vertelde haar dat het goed komt en ze even met Lars, onze stageorganisator, moest bellen voor advies. Als laatste van vandaag hebben we met zijn allen voor zaterdag een nachtje Ubud geboekt. Mega mooie locatie, een echte geluksvogel ben ik. Ik slaap gewoon 2 nachtjes in Ubud. Daarna lekker slapen, want morgen moet ik weer naar stage toe.Ā

Fotoā€™s

1. Sabina Kerstens:
    6 februari 2019
    Hoi Zoƫ,

We hebben net met de kinderen even naar jouw verhalen gekeken en natuurlijk ook naar de foto's en het filmpje van de regenbui.
    De kinderen vinden het allemaal prachtig. We houden wel even contact om volgende week te kijken of we kunnen facetimen o.i.d.