Bijna weekend

7 februari 2019 - North Kuta, Indonesië

Goeie morgen,

om 7:15 uur ging alweer de wekker. Het is tijd om op te staan en zelf, ja zelf richting stage te rijden op mijn scootertje 🛵😋. Ik pakte mijn rugzak in, deed mijn ‘werkkleding’ (lange flared bloemenbroek met een korte mouwen t-shirt) aan en stratte mijn scooter. Met Google Maps in mijn oor waagde ik de poging om op The Growing Tree School uit te komen.

Links, rechts, dan weer 5 km rechtdoor en zo heb ik ongeveer 40 minuten heerlijk door en met het Balinese verkeer gereden. Tot ik bijna bij het schooltje aankwam en ik op de rotonde voor mij de 3e afslag moest nemen. Leuk! Maar niet als je er na 4x terugrijden achter komt dat je niet rechtsom 3 wegen moet tellen, maar links om en dus naar rechts moest rijden.... Dit kan er ook maar 1 overkomen. Inmiddels dus zo’n 10 minuten verder en eindelijk de goede route genomen, yes.

Ik zei het net al, maar na 40 minuten rijden kwam ik aan bij het schooltje in Tabanan. Het eerste waar ik aan dacht was; joehoe, in heb net gewoon zelf de route naar stage afgelegd. Zonder te vallen 😜.

Stage zelf was weer erg wennen, maar ook super leuk! Vandaag had ik een iets ouder groepje dan maandag, de KG B1 klas (4-5 jarige). Ze stelde zich allemaal 1 voor 1 aan mij voor, door van hun plastic stoeltje op te staan en in het Engels deze zin te zeggen: “Hello Miss, I am .... Nice to meet you.” Echt lief! Waar ik dus heel de tijd ook echt om moet lachen is dat ze mijn naam niet zo goed kunnen onthouden en/of kunnen uitspreken. Ik heb al gehoord:

- ’Joie’

- ‘Zoa’

- ‘Zo’

Dus de juffen hebben nog wel wat te oefenen. Na het voorstellen was het tijd om aan de slag te gaan met 3 opdrachten; puzzeltjes invullen,een soort toetsje voor de kinderen), bomen uitknippen (het leek erg op een kerstboom hihi) en de laatste opdracht was een doolhof oplossen. Om 10:15 uur mocht ik de kinderen een boekje voorlezen. Ik merkte bij dit klasje dat ze wel echt beter Engels begrepen. In dit klasje zit een Special Need kindje, hij had heel de ochtend een begeleider bij zich die hem met van alles hielp. Ook nog pauze gehad met de kindjes, iets typisch Balinees gegegeten en gespeeld met de kindjes (overgooien met een bal en rond rennen). Dit was echt genieten! Toen mocht ik vrijwel meteen door naar de Primary class van Miss Mira. Zij wachtte mij eerst even op in het kantoortje om de les door te spreken. Eenmaal bij de klas aangekomen herkende de kinderen mij direct. We deden de les ’Math’ (rekenen). Ik hielp en deed mee. Afgesloten met een gebed momentje, dit doen ze altijd voor een nieuwe activiteit. En toen was ik klaar, rond 13:00 uur. Er stont net zoals maandag een lunchpakketje voor mij klaar, dus die at ik op met nog een paar ander juffen. Heel grappig, want toen ik het plastic tasje openmaakte, zat er KFC in. Lekker!

Nadat ik gegeten had en ik nog steeds in het kantoortje zat, ben ik eens gaan kijken naar de mailtjes die ik had gekregen n.a.v. mijn aanmelding voor HBO. Ik deed voor 1 van de aanmeldingen een keuzecheck, maar vond het rond 14:00 uur wel genoeg geweest. Ik pakte mijn scooter en reed terug naar Sari Bunga (mijn homestay). Langs alle mooie rijstvelden en door de prachtige andere kronkelweggetjes die Bali maar wat veel heeft. Op de terugweg besloot ik even te tanken, boodschappen te doen en een ijsje te halen. Wat was dat een leuk tentje.

Nadat ik mijn eerste Balinese ijsje op had, ging ik terug naar huis toe. De rest van de meiden waren niet veel later terug thuis, dus had ik weer even een gezellig kletsmomentje. Hoe vonden we stage vandaag en wat hebben we verder allemaal meegemaakt? Ik had erg veel zin in pizza, dus ging ik op internet speuren naar een pizzatentje bij ons in de buurt. Die vond ik, La Baracca, 5 minuutjes rijden. Eline en Ilse gingen samen op een scooter, omdat Ilse haar scooter naar de garage was. Ze vond hem wankel rijden, het was net of hij uit elkaar viel. Op weg naar de pizzatent raakte we ze nog wel even kwijt, maar lang leven de Google Maps. Heerlijk gegeten!!

’ S avonds heb ik ook nog best veel gefacetimed. Met mama, opa & oma en mijn bestie Kim. Leuk om iedereen weer even te zien (niet in real life, maar ach...) De wilde plannen van Ubud dit weekend werden voortgezet. We hebben namelijk een mega chill huis geboekt 🎉🙈. Privézwembad en ontbijt erbij, wat wil je nog meer. Ilse boekte het via haar Air B&B account. Ik maakte vervolgens €10 (ja dat kost hier een nachtje Ubud in een super de lux huis) naar haar over. Ik was toch ook best moe, dus ging ik rond 21:30 uur mijn bed in.