Bijna weekend...

23 februari 2019 - North Kuta, Indonesië

Goeie morgen,

laatste stagedag van deze week vandaag. Om 8:00 uur opgehaald en toen richting Growing Tree school. Echtzoiets leuks gebeurd, Miss Ratns (stagebegeleidster) heeft mij uitgenodigd voor haar bruiloft 11 maart 👰🏼👰🏼. Verder ben ik in klas KGB1 geweest waar ik al eerder meeliep. De kindjes kende mij nog en vonden het weer onwijs gezellig dat ik er was. Voorgelezen over de tandarts, mega grappig!

Om 11:00 uur zwaaide ik de kindjes van dit klasje gedag, bedankte ik de juf en liep ik door naar Primary class. Zij hadden het vandaag over fruit. Welke fruitsoorten zijn er, hoe heten ze in het Engels en wie uit de klas vind welk fruit het lekkerst? Daarna werd de klas in 2 gesplitst en vroeg Miss Mira of ik met 1 van de groepjes mee wilde lopen door de school om aan de klasjes te vragen hoeveel kindjes er in de klas zitten. Ik merkte dat de kinderen die met mij mee mochten langs de KG-klassen, het heel leuk vonden!! Toen ik klaar was bij Primary, werkte ik nog wat op mijn laptop, at ik de door het schooltje geregelde lunch op, Mi Goreng met lekker veel groente. Vervolgens liep ik met Daniël mee richting de auto en gebeurde er echt het aller schattigst, een aantal kindjes stonden langs de veranda te zwaaien naar mij.

Onderweg terug naar Sari Bunga (mijn verblijf) kletste ik niet zo veel met Daniël. Ik was erg moe, hihi. Aangekomen bij mijn Homestay bedankte ik hem en liep ik via de tuin naar mijn kamer om even om te kleden 👙👗. Ik heb weekend!

Sherell en Eline stonden op het punt van vertrekken richting Ingka’s, een lunchtentje  zo’n 5 minuutjes scooteren. Ik stapte bij Eline achterop de scooter. Echt Ingka was mega gezellig. De menukaart zag er super mooi uit. Eline bestelde een curry, Sherell een pokébowl en ik een burger met teryakkisaus. Sherell kwam nog haar begeleidster van haar nieuwe stage tegen, heel grappig. Na ons eten vonden Eline en ik het nog tijd voor een cheesecake. Die was niet normaal lekker 🍰🍰!!! Ondertussen was het een beetje gaan regenen. Uiteindelijk liep dat over in best harde regen. Terug gescooterd met Sherell, Eline ging gelijk door naar haar stage.

Thuis heb ik nog best lang op mijn kamer gelegen. Even heerlijk een momentje voor mijzelf, gtst terugkijken, beetje opruimen, instagram checken.

Toen alle meiden thuis waren besloten we sushi te bestellen. Dit keer wel bij een ander restaurant dan van de week 🍣🍱. De sushi was top! Er stond in de Gofood-app een bedrag wat er betaald moest worden, maar toen ik de sushi aannam van de Gojak-bezorger, was het nog iets hoger vanwege de tax. Ik weer terug rennen om geld te halen, maar uiteindelijk kwam het goed en kon het sushi feestje beginnen.

Na het avondeten vonden de meiden het een leuk idee om naar Old Mans (een strandbar/uitgaans plek) te gaan. In eerste instantie ben ik daar altijd veel te moe voor, maar ik dacht dit keer het is weekend voor mij en ik wil wel eens zien hoe het uitgaan hier is. We bestelde een Gocar en reden naar Canggu. Net voordat we aankwamen begon het keihard te stortregenen, haha! Al rennend door de regen bereikte we uiteindelijk de tent waaronder we lekker begonnen te dansen. Echt het stond helemaal vol met allemaal studenten, soms wist je niet wat je zag. We bestelde af en toe een drankje en hadden echt een hele leuke avond. Goeie muziek, leuke mensen en fijne sfeer. Rachel had op de heenweg het nummer gekregen van Oki (zo heet de Gocar-chauffeur. Hij wilde ons wel op komen halen ivm het ‘no taxi gebied’ bij Old Mans. De Gocars mogen mensen daar niet oppikken, omdat de buurt de locale taxi’s voortrekt. Om 00:10 uur gingen Yuul, Ilse, Rachel en ik terug naar huis. Oki reed naar ons toe, we stapte in en toen werd het nog best spannen. We werden namelijk aangehouden. 3 jongens sprongen voor de auto en ondervraagde Oki of hij een Gocar-chauffeur is en hoe wij hem hebben gevonden. Best spannend! Uiteindelijk kwam het goed, betaalden we Oki toen we weer bij ons verblijf waren en was het toch nog goedgekomen. Nog even snel gefacetimed met mama. Lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag!