Dinsdag 19-02

20 februari 2019 - Tua, Indonesië

Ook vandaag stond stage weer op de planning. Om 7:15 uur opgestaan, gedoucht en toen door Daniël opgehaald en in een recordtijd bij Growing Tree school gereden. Het verkeer zat mee. Ik was de eerste helft van de ochtend in klas KGA2 (4-5 jarige) waar ik onwijs leuk mee mocht spelen, dansen en kleuren. Deze kindjes waren ook al zo lief! Na dit klasje, ging ik weer naar mijn oude vertrouwde Primary-class om mee te doen met de les Science. Het ging over 'aanwijswoorden'. Miss Mira maakte er een hele grappige les van en ik werd er onwijs bij betrokken. Ook dit keer weer veel begeleiding gegeven en vooral genoten van de ervaring van vandaag, hihi. Om 13:00 uur zat mijn dag erop en kreeg ik lekkere lunch (zie foto's), saté met plakrijst. Na de lunch reden we richting huis en was mijn stagedag alweer over.

Sherell was thuis, ze had een dagje vrij. Toen ik helemaal oververhit aankwam, kletsten we gezellig wat. Het was heel gezellig! Daarna dropte ik mijn spulletjes in mijn kamer en besloten we even naar After taste te rijden. Ik kon daar dan werken aan school en wat andere dingetjes en Sherell vond het vooral gezellig om even iets te drinken. Zij ging na een tijdje weer weg voor een massage, ik heb daarna nog wat verder gewerkt. We namen trouwens een Orange juice en een Lime juice, later bestelde ik daar nog een quesadilla bij. Die was super lekker! Ondertussen begon het ook een beetje te onweren, spannend... Rond 15:30 uur reed ik weer (voorzichtig) terug naar Sari Bunga en ging ik even lekker op mijn kamer wat filmpjes kijken, opruimen en chillen totdat de meiden thuis kwamen.

Rachel ging met haar baas eten, Eline ging met vrienden uit Nederland ergens eten, Ilse at thuis wat, dus ging ik met de de rest van de meiden naar een foodplaatsje iets verderop. Ik mocht achterop bij Sherell. Maar toen we daar aankwamen zagen we dat het vooral van die kraampjes waren met lokaal eten om mee te nemen, je kon er niet echt leuk zitten of zo. Daarom gingen we maar naar de Karaokebar (foodcourd met allemaal lokale kraampjes) waar je wel leuk kon zitten. Ik bestelde de Mi Goreng Seafood, net zoals gisteren.

Terug thuis heb ik nog tot 21:30 uur gechilld met de meiden, we kletsten veel en het was mega gezellig. Daarna ging ik naar mijn kamer om lekker te slapen.

1. Bettina Van der Vaart:
    20 februari 2019
    Hoi Zoë. Fijn te horen dat je de draad weer hebt opgepikt en dat je het naar je zin hebt bij het schooltje the Growing Tree. Zo te horen doe je daarnaast ook veel leuke en gezellige dingen met de andere meiden. Leuk om te lezen wat je doet en beleeft daar 😉 Liefs en groetjes uit een nog winters Lessach 💕
  2. Oma:
    21 februari 2019