Maandag 18-02 🌞

19 februari 2019 - North Kuta, Indonesië

Jaja, het is weer tijd voor stage. Na een week ertussenuit te zijn geweest, heb ik weer frisse zin. Ik werd om 7:15 uur door mijn wekker ⏰ wakker gemaakt en heb mij klaargemaakt voor de dag. Eigenlijk had ik om 8:00 uur met Daniël afgesproken, maar hij was iets later. Om 8:30 uur stapte ik alsnog bij hem in de auto. Fijn om weer op het schooltje te zijn geweest! Ik zei iedereen gedag, had nog kort even een overlegmoment over mijn opdrachten met Miss Ratna en begon daarna in klas PGB1 (4-5 jarige kindjes). Ik stelde mijzelf voor en vroeg aan de kindjes of ze wilde weten waar ik vandaan kwam? Ze kregen daarna de opdracht om een verkeerslicht op een wit papier te tekenen en in te kleuren 🚦🚦. Ik hielp ze en liep verder nog een beetje rond in de klas. Om 10:30 uur tijd om naar de Primary class te gaan en daar Engels te geven. Het ging over plekken; politiebureau, bibliotheek, school etc. Miss Mira betrok mij er heel leuk bij. De kinderen beginnen mij ook steeds beter te leren kennen, leuk! Tot 13:00 uur was ik daarmee bezig. Daarna kreeg ik lunch, fried rice met kroepoek. Dit at ik op en toen sloot ik aan bij de extra les Engels voor een aantal juffen en kinderen. De stagedag duurde zo toch nog tot 14:00 uur. Daniël bracht mij weer terug naar huis toe en vertelde mij onderweg van alles over de cultuur en wat dingen over The Growing Tree school.

Terug thuis ging ik even bij Yuul langs. We kletsten wat en besloten om even naar een spa in de buurt te gaan. Yuul voor een massage en ik om mijn nagels te laten doen. Ik wilde stiekem weer even (kort) op mijn scooter proberen te rijden 🛵. Ik kan nog mijn arm niet helemaal strekken, maar het ging qua houding best goed op de scooter. Yuul en ik reden voor de zekerheid eerst even naar After taste om te kijken of het wel lukte op de scooter, we dronken er even een juice en toen ik merkte dat het (ondanks dat ik het toch best spannend vond om er weer op te zitten) goed ging. We gingen naar de Green Tea Spa, 5 minuutjes verderop. Ik vond de nagelbehandeling bij deze spa minder fijn en goed gelukt als bij Jet Black Ginger waar ik vorige keer was. Yuul heeft wel een lekkere massage gehad zei ze 💆🏼‍♀️💆🏽‍♀️. Daarna reden we weer rustig terug.

We besloten, toen iedereen thuis kwam, op de hoek te gaan eten. Lekker cheap en local. Ik bestelde een Mi Goreng Seafood. Het was erg gezellig! Om 21:00 uur hield ik het voor gezien en ging ik lekker mijn bedje in.