Donderdag, de eerste dag van het weekend.

1 maart 2019 - North Kuta, Indonesië

Sorry sorry, beetje lang geleden en wat daagjes overgeslagen. Hier alsnog het vervolg van mijn 5e week op Bali. Vandaag heb ik officieel weekend. Ik begon mijn dag met Yuul en Eline bij After Taste. Ik nam de Baby Green, een broodje met avocado en ei. Daarna reden we naar het strand. Yuul kocht nog hetzelfde wikkeljurkje als ik heb, maar dan in het zwart. Op het strand lagen we lekker in de beanbags, zwommen we wat (ja vandaag weer voor het eerst helemaal de zee in) en heb ik met Eline aan het einde van de middag Beach tennis gespeeld met donkere wolken op de achtergrond, spannend! Vandaag ik ook Ilse jarig, haha eigenlijk op 29 februari, maar die datum bestaat dit jaar niet.

In de lichte regen reden wij met onze poncho's aan weer naar huis toe. Daar heb ik gedouched, mijzelf klaar gemaakt voor het eten en het uitgaan later die avond. Leuke kleertjes aan, make-up op mijn gezicht gesmeerd en gaan met die banaan. We aten wat bij La Baracca, een pizza restaurant bij ons in de buurt. Ik merkte op de weg terug naar huis dat mijn achterrem het niet goed deed, later bleek dat te kloppen. De hele bedrading hing los aan mijn scooter. Ik meldde het direct bij Papa Bali en hij beloofde mij dat de scooter morgen gemaakt werd. Eline en ik hebben trouwens nog Ilse haar bed versierd, ze was nog op Borneo (reisje wat ze met haar stage maakte deze week), dus leenden we de sleutel van Mama Bali om Ilse haar kamer binnen te kunnen komen. Ballonnen, chocola en een slinger op bed, hilarisch.

We gingen uit bij La Favella, 15 minuutjes rijden met de GoCar. Via Eline haar werk, even hoi zeggen, gingen we in de rij staan om bij de club naar binnen te kunnen. In eerste instantie lukte het mij niet. Je moest 21+ zijn. Later stuurde Ilse mij een foto van haar rijbewijs en kwam ik alsnog binnen, gelukkig! Wat een sfeertje en wat een mensen, phoe. We bestelde wat drankjes en maakte heel gezellig foto's in de photobooth. Daarna besloten we nadat we een dansje hadden gemaakt om toch maar het feestje ergens anders voort te zetten. Ik merkte dat ik er toch niet zo'n behoefte aan had. Ik heb genoten van de avond tot nu toe en besloot, toch wel met tranen in mijn ogen, om naar huis toe te gaan. Ik had Eline belooft dat ik op haar scooter terug zou rijden, zodat zij mee kon drinken met het uit gaan. De meiden zeiden mij heel lief gedag en Eline liep nog even mee naar haar scooter die ergens achter in een soort steegje stond. Ik scooterde rustig terug naar huis toe, deed de poort van de garage open, reed de scooter naar binnen, maar kreeg later de poort nauwelijks meer dicht. Boeien, "dat doen de meiden wel dacht ik."  Ik ging lekker slapen...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl