Maandag, een nieuwe week.

25 februari 2019 - North Kuta, Indonesië

Tring tring, om 7:15 uur ging de wekker, maar ik had nog helemaal geen zin om op te staan. Dus snoozde ik nog 10 minuutjes, maar moest er toen echt uit om te gaan ontbijten. Yoghurt met granola en een heerlijk glas koud water. In het zonnetje opgegeten/gedronken en toen om 8:05 uur bij Daniël in de auto gestapt. Ondanks dat alle wonden van het ongeluk zo goed gaan, vond ik het nog wel fijn om even gehaald en gebracht te worden. Daniël vond dat ook geen slecht idee.

Om 8:40 uur reden we het Growing Tree School terrein op en stonden de kindjes en een aantal juffen alweer op mij te wachten. Zo gezellig altijd als ik aankom, zo'n warm welkom! Ik legde mijn tasje in het kantoor en liep daarna gelijk naar mijn eerste stageklasje van vadaag, PG A (2-3 jarige). We dansten, zongen, kletsten over planeten en speelden op het binnenspeelplaatsje. Echt genoten. Om 10:30 uur mocht ik door naar de Primary Class om Engels te begeleiden. Dit keer ging het over dieren, uit de dierentuin en in de oceaan. Ik bedacht nog een spelletje; "ik heb een dier in mijn hoofd en het ziet eruit als...." De kinderen vonden het super leuk en wilden zelf ook wel eens voor de klas staan om een dier te omschrijven. Grappig die interactie die je dan hebt.

12:30 uur, lumchtime! Er stond in het keukentje (een soort overdekt stukje waar de kindjes altijd eten) een bakje met Mi Goreng Ayam (kip) en een flesje water klaar. Dit heb ik op zitten smullen en opgedronken tussen de andere etende kindjes. Als laatst voor deze stagemaandag ging ik naar KG A1 om extra Engels bij te wonen voor die kindjes en een paar juffen. Ze zijn bezig met een toneelopdracht over Hans en Grietje. Ook deden we wat dansjes en speeltje we met wat speelgoed, leuk! Daarna op kantoor nog wat gekletst met Miss Ratna en vervolgens met Daniël weer richting Sari Bunga. Onderweg had hij hele leuke zomer muziek opstaan, echt grappig. Ik bedankte hem toen we er waren en zei dat ik het morgen zelf ga proberen op de scooter.

Ik liep de tuin in en zag dat Gerda, Yuul en Eline daar lekker aan het chillen waren. Ze stonde wel op het punt om weg te gaan, namelijk om te sporten. Het was namelijk happy hour, haha. Ik besloot om naar Ingka te rijden, met mijn laptop en wat geld op zak om daar even aan school te werken. Cheesecake en cola besteld, laptopje aangezet en ongeveer 3 uur lang doorgewerkt.

1. Julian:
    26 februari 2019
    Zoe, ondanks de "koude start" een productieve dag! Morgen neem je het heft weer in eigen handen Kanjer die je er bent!
  2. Oma:
    27 februari 2019