Goeie morgen!!

2 februari 2019 - North Kuta, Indonesië

Oeps, ik loop een beetje achter met de reisblog... 🙃 Maar hier is hij dan, het reisverslag van vrijdag 1 februari.

Om 8:50 uur werd ik wakker bij Ilse. We hadden namelijk gisteravond nog een film gekeken en daarna wat gekletst. Ik ben mij toen gaan aankleden, maar voelde mij echt niet helemaal top. Ilse had een afspraak op haar stage, dus die ging weg en Eline, Yuul en Olivier lagen nog te slapen. Ik heb een paracetamol genomen en heb nog even geslapen, fijn dat had ik nodig. Toen Ilse weer terug was en inmiddels de rest inclusief mijzelf wakker waren, reden we naar ons vaste ontbijt tentje, After Taste. Heerlijk, maar ik had nog steeds een beetje dat ik mij niet helemaal lekker voelde...

Na het ontbijten kwam dan eindelijk het grote moment dat ik op de scooter ging rijden 🛵🛵🎉 Olivier legde het mij uit en toen ging ik! Wauw, ik heb gewoon in de straat een paar keer op en neer gescooterd, tof. Terug naar ons verblijf nog wel even bij Olivier achterop, maar morgen wil ik wel op de weg proberen.

Na het scooter avontuur kwamen we terug thuis, pakten we onze spulletjes en reden we naar het strand in Canggu, strandtent 707. Heerlijk, want er lagen van die zitzakken, net zoals bij La Brissa. De rest van de middag daar gebleven, samen met Eline nog een strand wandeling gemaakt en toen onze eerste echte fotoshoot gehouden bij een schommelstijlage verderop op het strand. Haha dat was echt grappig 🌴🙈! We aten nog wat bij de strandtent en gingen toen weer terug naar Sari Bunga (ons verblijf). Olivier was alvast vooruit gereden via zijn werk, dus ik bestelde een Gojak (scootertaxi), een hele grappige, maar aardige beetje dikkige Balinese man. Hij zette mij thuis af, daar waren Eline en Ilse inmiddels ook weer.

We hebben toen eigenlijk best wel lang lekker genikst. Eline leerde ons Bridgen (kaartspel), dat was echt leuk om te doen. Ook heb ik gedouched en mijn kamer een beetje opgeruimt. Daarna hadden we besloten, omdat het Oliviers laatste avond was, om naar een beetje een wat sjieker restaurant te gaan. La Luciola heette het, uitkijkend op de zee. Heerlijk was het eten! Het ontvangst alleen al was top! Mooie traditionele kleding, gastvrij en goeie servise. Ik nam een passievrucht margarita (cocktail) en een pasta met garnalen,mmm.

Toen we onze buikjes vol hadden moest er natuurlijk afgerekend worden, oei! Ik had al niet genoeg cash bij me, dus moest ik pinnen. De rest gaf mij hun deel in cash geld en ik stelde voor om dan het hele bedrag te pinnen. Tot ik hoorde, van de ober die met het pinapparaat aan kwam lopen, dat ik alleen met creditcard kon betalen. Ik pakte mijn creditcard en wilde afrekenen, maar ik met mijn stomme kop wist de pincode niet meer en kon ook de foto ervan niet in mijn telefoon vinden 💶. Ilse nam het over, betaalde alles met cash en ik pinde op weg terug naar Sari Bunga (ons verblijf) weer wat geld om (terug) te kunnen betalen. Dit was echt heel leuk!

Nog vervolgens ons potje Bridge afgemaakt en toen ging ik slapen, ik ben zó moe!!!!!!