Laatste soort van vakantiedag 😋

4 februari 2019 - North Kuta, Indonesië

Hallo hallo,

de meiden uit het huis zijn gisteren uit geweest, dus we hadden besloten om een lekker dagje te chillen en niks te plannen. S ochtends reden we naar After Taste, ons vaste ontbijttentje, maar jammer genoeg was hij dicht. Het is natuurlijk zondag, stom 🙈! Daarom reden we door naar huis via het tankstation. Ik wilde ook nog pinnen, maar dat ging helaas niet door. Ik kon namelijk mijn pas niet vinden. Thuis even alle boodschappen afgezet die we ook nog hadden gekocht, yoghurt en watermeloen voor de stageochtenden 🍉🍉. We wilden toch nog wat ontbijten, dus reden we naar Monsieur Spoon in Seminyak. Ik ad een Frans ontbijtje met een tropische juice, lekker! Daarna weer terug en ben ik gelijk mijn pinpas gaan zoeken. Uiteindelijk kon ik hem echt nergens vinden, niet in mijn tas en nergens op mijn kamer, balen!!!! Ik raakte toch wel een beetje in paniek, want het gaat om geld. Dus ik ben even naar de bank terug gereden om te kijken of hij toevallig nog van het pinnen in de automaat zat of erop lag? Want anders zou ik het ook niet weten. Helaas lag hij daar ook niet en heb ik ING alarmlijn proberen te bellen, maar die kon ik op de een of andere manier niet bereiken. Er klonk een 1 of andere Indonesische vrouw die blijkbaar zei dat mijn simkaart het niet toeliet te bellen. Ik heb mama gefacetimed en zei ging mij gelukkig helpen. Op en neer facetimen, eerst lukte het niet om mama mijn pas te laten blokkeren, maar uiteindelijk wel. Fijn! Er was gelukkig nog steeds niks afgeschreven.

Nog verder even wat winkeltjes gekeken in Seminyak. Je stapt dus een winkel binnen en echt al dat winkelpersoneel wil gelijk dat je iets past en/of koopt. Grappig om te zien. Maar na 5 winkeltjes had ik het wel gehad...

Thuis ben ik opzoek gegaan naar de reden dat mijn simkaart niet kan bellen. Want ik kan wel gewoon internetten. Ik had inmiddels al het vocht wat ik nog in mij zat eruit gehuild en besloot toen naar papa en mama Bali te lopen. Zij hielpen mij goed en ze adviseerde mij (in het gebrekkig Engels) om even naar de Alfamart (supermarktje) naast ons huis te gaan voor de simkaart 📱. Daar facetimde ik nog een keer met mama om te zeggen dat ik mij niet nog verdrietiger wilde maken en ik had bedacht gewoon een nieuwe pas aan te vragen en die op te laten sturen. Lars mijn begeleider bij YPI (stageorganisatie waarmee ik hier ben) raadde het toch af om de pas op te laten sturen naar Bali, dus ik heb geregeld dat de pas bij papa en mama wordt bezorgd en dat een ander huisgenootje van mij die nog naar Bali komt hem mee neemt. Ondertussen was mama Bali met haar zus en kinderen bij ons zwembad aan het spelen. Ze had allemaal eten en plaatselijk drinken gekocht, Eline en ik mochten ervan proeven 🥞🥭🥤. Daarna heb ik mij even omgekleed en klaar gemaakt om nog lekker wat te gaan eten bij Strawberry Fields.

Daar hebben we Lisa (een ander Nederlands meisje) weer gezien. Ik bestelde een Sate met rijst en Tonic Water. Het was heerlijk! Daarna terug naar Bunga Sari en toen lekker slapen.