Vrijdag 22-02

25 februari 2019 - Ubud, Indonesië

Hoi hoi,

om 10:00 uur werd ik verschrikt wakker. Jeetje wat heb ik vast geslapen. Er stond nog wat nasi van gisteren in de koelkast, dus heb ik dat opgegeten. Blijf het toch vreemd vinden om rijst/nasi in de ochtend te eten 😅😋.

Even gezellig bij Rachel op haar kamer gekletst en toen met Willeke (die geen stage bleek te hebben) naar massage bij Green Tea Spa in Seminyak. Echt heerlijk! De upperbody massage van een uur. Hoe lief, het vrouwtje die mij masserde legde super schattig een kussentje onder mijn arm en ging er netjes omheen als ze bij die arm aankwam. Relexend en fijn om even alles losgemaakt te hebben. Willeke vond het ook heel fijn. Achteraf bedankten we de vrouwen, liepen we naar beneden en betaalde ik (schoot het voor Willeke voor) de massages, nog geen €6 pp 😱.

Willeke wilde even pinnen, maar dat lukte niet bij de bank in de straat. Ik kocht nog wat Bio olie bij de Pharmacy om mijn arm mee in te smeren voor het herstel. Het gaat trouwens echt al super goed. De korstjes vallen er beetje bij beetje af. Daarna wat afgedingt bij een klein toeristententje voor een rokje voor mij en een saron (doek) voor Willeke. Die mannen van het tentje waren echt grappig en gaven ons highfives 👋🏻. Op naar het strand bij Seminyak.

Lekker 3 uurtjes gelegen. Niet zolang in de zon, want ook vandaag werd het op een gegeven moment bewolkt 😕😕. Mango juice en tosti besteld, gekletst en gelachen met Willeke en vooral genoten. Toen werd er in de groepsapp gezegd dat de douches het thuis niet deden. Oei, want we gaan straks naar het stadion en Willeke en ik zitten nu nog helemaal onder het zand...! Willeke besloot daarom even op het strand te douchen, kostte 5.000 roepia (€0,30) voor uiteindelijk echt een mini straaltje. Heb zo in mijn broek geplast van het lachen 😂. Op de scooter terug naar Sari Bunga. Toen ik mijn douch probeerde deed die het gewoon, gelukkig.

Ik maakte mij klaar, zwarte kleding voor de voetbalwedstrijd en pakte mijn spulletjes voor het weekendje Ubud. Een canvastasje met wat kleding enzo. We bestelde een Gocar en gingen met 6 meiden richting het stadion ⚽️⚽️. Leuke taxichauffeur, want Rachel zat voorin en werd gekoppeld aan zijn zoon.Dit was zo grappig! Het duurde zo lang voor we er waren. Onderweg stropte het verkeer op door een crematieceremonie en de vele scooters met voetbalfans die richting het stadion gingen. Ongeveer een uur te laat kwamen we aan op de afgesproken plek, circel K voor de supermarkt.

Leuk om met zo’n grote groep (ook van Hotel Kerta, de andere YPI lokatie) dit te doen. We kregen van Ruben bandjes en liepen vervolgens met zijn allen ongeveer naar de andere kant van het stadion, jezus wat was dat ver. Ik moest plassen, maar dat kon pas in het stadion...

Haha ik heb zo gelachen, wat was het namelijk een gave ervaring. Eerst in het donker boven de wc hangen en toen 1,5 uur naar een super gave Balinese voetbalwedstrijd gekeken ⚽️✨. We stonden tussen de echte hardcore hooligans die massaal met vlaggen stonden te wapperen en van alles te zingen (nou het leek trouwens meer op schreeuwen). Echt van die fanatiekelingen, ik schrok zelfs af en toe als er 1 in eens iets riep uit blijsschap omdat er een doelpunt viel. Nog iets grappigs was het drinken dat we mee wilde nemen het stadion in. Dat werd voor je neus uit het flesje leeggekieperd in een plastic zakje, het leek heel erg alsof duizende mensen met goudvissen naar een voetbalwedstrijd gingen kijken. De spelers waren echt goed. Bali United speelde tegen Java. Bali won uiteindelijk met 2-0 🎉.

Na de wedstrijd maakten we met de hele groep van YPI die mee was een groepsfoto. Daar stonden niet alleen alle studenten op, maar ook was Balinese jongens die het grappig vonden om er ook bij te komen staan, gezellig! Ik had al die tijd een tas voor logeerspullen mee, omdat ik nadat ik iedereen gedag had gezegd met de Gojak naar Ubud reed. Het was zo’n 15 minuten rijden, viel best mee. Onderweg vertelde de Gojakrijder bij wie ik achterop zat dat hij Nederlanders altijd heel leuk vind om weg te brengen, hihi. Hij zette mij in de straat van de accomodatie af en toen vroeg ik (omdat het donker was) aan een mevrouw op straat waar precies Sandet Bali Home Stay was? Ze wees het mij, ik liep het terrein op, checkte in en werd na het betalen naar mijn kamer gebracht. Heerlijk nog even gefacetimed met een vriendinnetje, papa en mama en opa en oma. Daarna douchen en slapen.