Zondag 3-3

3 maart 2019 - Uluwatu, Indonesië

Goeie morgen! Om 9:00 uur ging de wekker en werd ik gezellig naast Rachel wakker in het overnachtings huisje in Jimbaran. Ilse en Sherell appte hoelaat we weg zouden gaan, dus maakte Rachel en ik ons klaar en besloten we om 9:30 uur te gaan. We pakte onze spulletjes, keken nog een laatste keer onder het bed en in de kastjes om te kijken of we alles mee hadden genomen en scooterden toen naar Bangalan Beach om daar een paar uurtjes te liggen en wat te ontbijten. Weer over een paar off road weggetjes en toen kwamen we uiteindelijk bij een super mooi strandje uit en aten we bij het eerste beste tentje wat we tegen kwamen. Redelijk geprijsd, maar erg lekker. We bestelden allemaal iets te drinken, ik een Orange Juice en de rest volgens mij iets van een koffie of zo. Eten was wat lastiger, want nadat we iets hadden besteld kwam de ober telkens weer terug om te zeggen dat het gerecht er niet meer was...grrrr! We namen uiteindelijk allemaal de Frensh Breakfast Banana Toast (geroosterd brood met banaan en yoghurt), lekker!

Een eindje verderop was een mooi stukje strand waar we na het ontbijt naartoe liepen om te liggen. Handdoekje op het strand neergelegd, laagje zonnebrand opgesmeerd en toen heerlijk de zee in. Sherell en ik hadden het leuke idee om naar een afgelegen strandje om de hoek van de rotsen te zwemmen. Door het prachtige groene blauwe water, maar ook een stukje lopend over harde stenen, auw! Toen we na ongeveer een kwartiertje zwemmen, hoestend en proestend met een liter zeewater in onze maag het strandje op liepen, was het zo mooi! Echt een Expeditie Robinson plaatje, wit strand en helder water met visjes. Ik moest wel een beetje oppassen met mijn arm, die mocht nog niet te lang in de zon. We zwommen daarna weer terug. Ilse en Rachel lagen nog lekker in de schaduw op het strand. Om 13:30 uur vonden we het mooi geweest en liepen we naar de scooters toe. Ilse voelde zich niet helemaal lekker en Rachel moest nog wat aan school doen, dus die wilden sowieso terug naar Sari Bunga. Sherell deed nog een poging om een douch te vinden om haar af te spoelen, maar die vonden we niet. Ook zij wilde graag naar huis toe, dus besloot ik om gewoon later deze maand een keer terug te gaan om als nog de tempels en andere dingen die ik nog wilde doen te doen.

Op de terugweg gingen we nog langs de Carafour, wat brood, chips en drinken halen. Sherell en Rachel bleven nog even daar om KFC te eten, ik had niet zo'n honger. Ik ging daarom direct door naar huis. Onderweg stond ik bij een stoplicht en had ik bijna een date, haha. Een scooter met 2 Balinese jongens erop vroegen waar ik vandaan kwam, of een vriendje had en of ik het leuk zou vinden om wat te komen drinken bij hun thuis. Ik schoot meteen mega erg in de lach, haha. Ik maakte ze maar wijs dat ik in Nederland een vriendje heb en dat ik een afspraak had. Echt grappig! Ik was bijna thuis en toen begon het zo onwijs hard te regenen. Thuis aangekomen ben ik gelijk gaan douchen en heb ik droge kleren aangedaan.

Het was inmiddels al 17:00 uur en toen vond ik het een leuk en vooral fijn idee om weer een massage te nemen bij Green Tea Spa in Seminyak. Heerlijk!! Even alles losmaken, ontspannen en genieten, me-time. De vrouw die mij masseerde deed het goed en vooral bij mijn arm was ze erg voorzichtig. Na een uur liep ik helemaal zen de deur weer uit en reed ik terug naar Sari Bunga.

Iedereen ging een beetje zijn eigen gang, dus besloot ik maar in mijn eentje te gaan eten bij een local tentje. Saté met longtom (plakrijst). Heerlijk en vooral mega goedkoop. Daarna terug en lekker slapen.