Het zuiden van Bali verkennen, zaterdag 02-03

2 maart 2019 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Tring tring, om 8:00 uur ging de wekker. Vandaag ga ik met Rachel, Sherell en Ilse naar het zuiden van Bali, Jimbaran en Uluwatu. Ik at wat yoghurt met granola en rond 9:10 uur scooterden we via Sunsetroad naar het zuiden. Ik reed het eerste stuk voorop. Langs hele mooie landschappen, koeien die langs de weg stonden, off road weggetjes en toen we er bijna waren belandden we nog in een soort woonwijk. Daar moesten we niet zijn, dus probeerden we een andere weg. Rachel was al bij het verblijf (ze ging met de Gojak) en stuurde ons uiteindelijk de locatie door. We kregen eerst kamer 05, de andere was nog niet klaar. Onze spullen legden we in de kamer waar we al wel in konden en reden toen door naar het eerste strand van de dag, Padang Padang Beach.

Het was zo'n 15 minuten rijden. We parkeerde onze scooters op de parkeerplaats, Rachel betaalde de kosten (3.000 roepia = 0,15 euro) en toen staken we de weg over om vervolgens bij de 'ingang' van het strand te komen. Ook daar moesten we wat betalen, 10.000 roepia = 0,80 euro. Vervolgens liepen we een aantal trappen af tussen de rotsen door naar beneden en belandden we op 1 van de mooiste stranden die ik tot nu toe heb gezien op Bali. Daar zochten we een plekje uit om lekker te bakken in de zon, zwommen we wat in het prachtige blauwe water, aten we een Mi goreng, hielden Sherell, Ilse en ik een fotoshoot met een cocosnoot en genoten we van de surfers die verderop in het water bezig waren. Rond een uur of 14:00 uur besloten we naar een ander strand te gaan om te zien hoe dat was. Dream Beach in Uluwatu. Onderweg kwam er natuurlijk weer een gigantische regenbui over ons hoofd heen, dus gingen we schuilen onder het afdakje van een winkeltje. Dit duurde zo lang! Sherell en Ilse hadden honger, dus stopten we nog even bij The Loft om wat te eten/snacken. Ik nam een Cheesecake en een Orange Juice, de ander meiden namen broodjes en burgers. Echt een chille omgeving, mooie muurschilderingen aan de overkant van de straat en uitzicht op een rijstveld.

Weer over de off road weggetjes om na 10 minuten aan te komen bij Dream Beach. Heel anders dan het strand van vanochtend. We lagen er lekker op ons handdoekje naar de leuke muziek te luisteren die de beachbar achter ons draaide. Rachel en Sherell maakten nog wat yoga foto's voor hun social media account van stage, heel grappig om 'the behind the scenes' te zien, hihi. Op een gegeven moment begon de zon onder te gaan. Rachel kreeg nog de vraag van 3 internationale nauwelijks Engels sprekende meiden of ze een interview over toerisme op Bali wilde doen, ze zei ja. Ik heb mij kapot gelachen. Ze wilden ook nog wat foto's, dus gingen wij één voor één en daarna nog met zijn allen als een soort beroemdheden met de 3 meiden op de foto. Niet veel later kwam er ook nog een grote groep jongens/mannen die ook foto's wilden met ons. Ik vond dit in eerste instantie niet zo erg, maar toen ze na 10 foto's maken nog steeds naast ons op de handdoek zaten, heb ik ze toch even duidelijk gemaakt dat ik het zo wel genoeg vond. Ze waren erg onder de indruk. Ilse had haar tas uit voorzorg al tussen haar benen ingezet, zodat de jongens eventueel niks zouden kunnen jatten. Hilarisch! Er liepen ook de hele tijd al super schattige hondjes over het strand, dan kwamen ze even hallo zeggen of lagen ze heerlijk in het zonnetje te slapen. Toen de zon daadwerkelijk onder ging, stond het hele strand vol met fotograferende mensen en dan vooral Chinezen die akward stonden te springen om de beste foto's te krijgen. Het was een prachtige zonsondergang, genoten!

Terug bij ons verblijf Bingalan Cottage in Jimbaren hebben we snel gedouched en zijn we wat gaan eten verderop in het straatje. Het was een schattig tentje met live muziek van een hele goede band. We hadden geluk, want het was ladies night. De cocktails waren 1+1 en de pizza's kostten allemaal 50K (3 euro). Daar hebben we heerlijk zo'n 3 uur gezeten. We ontmoetten nog een Nederlandse kunstenaar die hier in Uluwatu op Bali al 8 jaar woont. Hij gaf ons nog wat tips over deze omgeving. Om 23:00 uur scooterden we terug naar ons verblijf, wat echt om de hoek was. Ik had dit nachtje een sleep over met Rachel, gezellig. Heel erg gelachen, want ons badkamerlicht deed het niet.. Slaap lekker!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bettina Van der Vaart:
    5 maart 2019
    Ik heb je verhalen wel gemist maar in ieder geval een goed teken dat je het druk hebt en met leuke dingen bezig bent. Wat een mooie plekken waar je allemaal komt!🌅 En heerlijke eettentjes 😋 Jammer dat het zover weg is ... Geniet van alles. Gr. 'tante Bibi' 💕